Hem SEO hem Google Ads işinize trafik getirir, ancak biri diğerinden daha avantajlı olabilir. Hangisinin sizin için uygun olduğuna birlikte bakalım.

  • Hemen sonuç almak istiyorsanız,
  • Kampanya dönemleriniz varsa,
  • Hedef kitlenize nokta atışı ulaşmak istiyorsanız etkili olabilir.

Google Ads’in Dezavantajları:

  • Bütçeniz yoksa reklamlar durduğunda trafik de biter.
  • Rekabet çoksa maliyetler hızla artabilir.

SEO Ne Zaman Öne Çıkar?

  • Uzun vadeli bir marka inşa ediyorsanız,
  • Bütçeyi verimli kullanmak istiyorsanız,
  • Organik trafiği önemsiyorsanız SEO önceliğiniz olmalı.

SEO’nun Zor Yanları:

  • Sabır gerektirir.
  • Sonuçları görmek birkaç ay sürebilir.

Peki hangisi kazançlı?

Uzun vadede SEO daha az maliyetlidir. Ancak iyi bir reklam stratejisiyle SEO’nun çalışmaya başladığı sürece kadar olan boşluğu Ads kapatır. İdeal çözüm: ikisini birlikte yürütmek.